Lenowo jest aktualnie największym producentem komputerów osobistych na świecie. Częściowo dzięki doświadczeniu IBM, a częściowo dzięki potencjałowi chińskiej firmy, jest w stanie oferować wszystkie typy urządzeń określanych wspólnym mianem komputer. Od 11 calowych ultralekkich laptopów po wysoce wydajne stacje robocze ThinkStation.
Strategia wszystkiego
Lenovo ma dużą przewagę nad większością innych przedsiębiorstw. Jedynie HP i Dell mają porównywalny udział w rynku. Jednak wpływ Lenovo na rynek wzrasta. W jaki sposób? Firma wypuszcza co roku na rynek ogromną ilość produktów. Część z nich przyjmuje się od razu i wypracowuje zysk oraz renomę. Zdarzają się jednak również pomysły nietrafione, eksperymentalne lub zbyt nowatorskie dla użytkowników. W takich sytuacjach następują dalsze badania nad ich rozwojem i optymalizacją. Lenovo w bardzo krótkich odstępach czasu przygotowuje kolejne, nieraz drastycznie różniące się od siebie generacje tego samego urządzenia. Klient, który chciałby nabyć od Lenovo laptopa lub komputer stacjonarny ma więc do wyboru ogromną ilość rozwiązań i szansę wybrania dla siebie optymalnego modelu. Aktualnie w swojej ofercie Lenovo posiada 16 różnych modeli laptopów.
Reputacja i masowość
Słowo komputery Lenovo znaczy dla przeciętnego odbiorcy bardzo niewiele. Ot, bliżej nieokreślone urządzenia. Natomiast ThinkPad T, ThinkPad Yoga czy ThinkCentre to marki rozpoznawalne na całym świecie. Być może niedługo dołączy do nich seria komputerów All-in-One Flex. Reputację można więc utrzymać produkując jednocześnie ogromna ilość zwykłego i taniego sprzętu. Strategia zupełnie odwrotna niż w przypadku Fujitsu, ale grunt że działa.
Raczej nie straci
Co roku Lenovo proponuje bardzo dużo nowości i przynajmniej część z nich musi trafić w gusta użytkowników. Laptopy takie jak ThinkPad X1 Carbon 3, komputery stacjonarne z kamerami 3D, kolejne laptopy konwertowalne serii Yoga i wiele innych chwyciło od razu po pojawieniu się na rynku. Należy wiec oczekiwać, że w najbliższych latach Lenovo utrzyma pozycję lidera.